dimecres, 9 de desembre del 2009

BILLY ELLIOT

Avui hem vist la pel·lícula "Billy Elliot" a seminari i hem treballat les següents qüestions:



1- Començament de la pel•lícula:

La pel•lícula comença amb una imatge simple, un fons fosc amb un tocadiscs, més antic que modern, i unes mans dèbils que el posen en marxa.
Comença a sonar una musica i a les hores surt la cara del protagonista saltant damunt d’un llit. Tot això passa molt lentament.
Tot seguit sona un despertador i comença la rutina d’en Billy, com tots els dies.


2- Aspectes d’imatge:

Durant la pel•lícula hi ha imatges que impacten. M’he adonat que quan és una escena important i clau per a l’argument de la pel•lícula, puja el volum de la musica i hi ha un primer pla del que protagonitza el moment.

De la pel•lícula hem quedo en el moment del final en el que el germà del Billy es despedeix d’ell mentre li cau alguna llàgrima per la galta...
I amb el moment en que la mestra de ballet va a casa seva i comença a discutir amb el seu germà, el Billy utilitza el ball per allunyar-se i escapar-se d’aquells crits.


3- Diàlegs:

De diàlegs bons n’hi ha molts durant tota la peli, però els que vaig poder enxampar i que em van commoure van ser:

Al acabar la primera classe en serio de ballet, la mestra i el Billy creuen dues frases:

- Gozaremos de tu compañia la semana que viene?
- Esque me siento como un marica...
- Pues no te sientas así!

A mitja classe de ballet arriba el pare del Billy i li crida:

- Tu! Fuera! En seguida!!
- Que es lo que ha dicho? – diu la mestra.
- Porfavor senyorita... dejelo...

Em va agradar molt també la visió que té de la seva mare, el que no vaig poder escriure el diàleg que van mantenir. El mateix em va passar amb la carta que té el Billy de la seva mare, l’emoció va fer que no pogués escriure el que posava.


4- Com acaba la pel•lícula?


La pel•lícula, com és de costum, acaba bé i tot és molt bonic.
El germà i el pare del Billy van a Londres a veure la seva actuació. Durant l’actuació el pare plora i tots se senten orgullosos del Billy.


5- Com us identifiqueu amb algun personatge?


Doncs no sé amb quin personatge m’identificaria, però el paper de la mestra de ballet m’agrada força, ja que si no hagués estat per la seva ajuda, la seva energia i la seva motivació, el Billy no s’hagués dedicat al mon del ballet que és el que realment li agradava.
A mi en un futur m’agradaria poder aconsellar i a ajudar als infants que m’envoltin sobre el seu futur, la seva professió, etc.


6- On i quan veu veure aquesta pel•lícula per primera vegada?

No sé la data exacte en que vaig veure la pel•lícula... sé que la vaig veure a casa un dissabte o diumenge a la tarda per la televisió.


7- Conclusió o lliçó de l’agrupament:

Aquesta pel•lícula ens dona una lliçó de coeducació, principalment. Perquè hem de separar les activitats o les coses en femenines i masculines, això és per nens i allò altre per nenes.
Crec que aquesta pel•lícula ens serveix per treballar la igualtat de sexes i les capacitats que pot arribar a tenir una persona provant coses noves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada